Relationsmarknadsföring

Relationsmarknadsföring handlar om att bygga kundlojalitet och strategiskt arbeta för att kunden får den kommunikation hen behöver på det sätt hen vill ha den. Relationsmarknadsföring bygger på CRM, DM och DR; mycket är användbart och aktuellt idag genom de stora möjligheter som finns att bygga personliga relationer i sociala kanaler.

Jag har stor erfarenhet av relationsmarknadsföring, både strategiskt och operativt. När det handlar om att skapa kommunikation med många målgrupper, erbjudanden och andra variabler inblandat är jag rutinerad.



Utskick till Scandoramas nya och tidigare kunder för att uppmärksamma ett resmål. Den här gången Italien. Genom att låta en guide berätta om resan kunde den stora fördelen med Scandoramas erbjudande lyftas både trovärdigt och levande.




Postalt utskick för Sydsvenskan för att locka skåningar att få papperstidning på helgen och digitala nyheter i veckan. 







Jag har under många år arbetat med relationsmarknadsföring för Svenska kyrkans internationella arbete Jag har även arbetat med Greenpeace, WWF och Läkarmissionen i liknande uppdrag.




Mios populära katalog tillsammans med ett brev var en smart och effektiv kanal att bygga starka kundrelationer med.

Kommentarer